УКРАЇНА
ДЕМИДІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
голови районної державної адміністрації
04 лютого 2013 року № 24
Про програму розвитку
культури Демидівського району
на період до 2017 року
Керуючись статтями 6, 22 Закону України ,,Про місцеві державні адміністрації”, Законами України ,,Про культуру”, ,,Про бібліотеки і бібліотечну справу”, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28 січня 2013 року № 52 ,, Про програму розвитку культури Рівненської області на період до 2017 року”, з метою забезпечення реалізації стратегічних цілей державної політики у сфері культури району:
1. Схвалити програму розвитку культури Демидівського району на період до 2017 року (далі - Програма), що додається.
2. Відділу культури та туризму райдержадміністрації:
2.1. Подати Програму на затвердження районній раді в установленому порядку.
2.2. Щороку до 1 грудня інформувати райдержадміністрацію про стан виконання Програми.
3. Головному розпоряднику коштів - відділу культури та туризму райдержадміністрації, передбачати видатки для реалізації заходів Програми під час складання бюджету на відповідний рік у межах наявних фінансових ресурсів.
4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови райдержадміністрації Ярош Л.Г.
Голова адміністрації В.Вінічук
1
Додаток
до розпорядженням голови
райдержадміністрації
4 лютого 2013 року № 24
ПРОГРАМА
розвитку культури Демидівського району на період до 2017 року
І.Загальна частина
В районі виконано програму розвитку культури Демидівського району на 2008-2012 роки, схвалену розпорядженням голови районної державної адміністрації від 18 січня 2008 року № 20 та затверджену рішенням районної ради від 18 березня 2008 року № 205. Реалізація програми забезпечила створення сприятливих умов для здійснення комплексу організаційних та економічних заходів, спрямованих на підвищення ролі народної культури і професійного мистецтва, історико-культурної спадщини та забезпечення населення культурними послугами на сучасному рівні.
Збережена мережа закладів культури і мистецтва. Дальшого розвитку набули культурно-дозвіллєві комплекси.
Однак за минулі роки у сфері культури накопичилися серйозні проблеми, що не знаходили належного вирішення. Через причини, переважно соціально-економічного характеру, відбулося фактичне відчуження значної кількості громадян, цілих суспільних верств від надбань вітчизняної та світової культури. Перехід до ринкової економіки створив значні труднощі як для закладів культури і мистецьких колективів, так і для споживачів культурно-мистецьких благ.
Попри постійне зростання бюджетного фінансування галузі культури, його обсяги залишалися недостатніми, особливо в частині видатків розвитку, породжуючи відсталість матеріально-технічної бази закладів культури, непривабливість приміщень, в яких вони розташовані, відплив професійних кадрів. В результаті багато закладів культури, особливо в селі, не можуть забезпечувати належну якість та обсяги своїх послуг, а отже – не можуть повністю задовольняти культурні потреби громадян.
Результати районних громадських обговорень «Якою має бути бібліотека нашої громади?», що тривали впродовж березня-вересня 2012 року, свідчать, що користувачі хотіли б відвідувати більш модернізовані бібліотеки. На думку місцевої громади, бібліотеки потребують впровадження найсучасніших інформаційних технологій, наповнення фондів новою літературою та періодикою, зміцнення матеріально-технічної бази, оновлення інтер'єрів, тощо.
2
Таким чином, проблеми, що існують у сфері культури, охоплюють економічні, соціальні, матеріально-технічні аспекти її функціонування, а також ключові елементи – фінансові та адміністративні.
Отже, для вирішення проблем у сфері культури потрібна цільова програма, котра б об’єднала зусилля й ресурси органів влади, бюджетні та позабюджетні кошти, дії державних та недержавних установ і організацій, спрямовані на розвиток культури, на повніше задоволення соціокультурних потреб громадян. Розроблення даної Програми обумовлене потребами і пропозиціями користувачів і передбачає покращення ресурсного забезпечення районної та сільських бібліотек, поліпшення матеріально-технічної бази.
Зазначена Програма не буде дублювати інші діючі та розроблювані програми у сфері культури.
ІІ. Мета та основні завдання
Програма відповідає завданням з розвитку культури, що зазначені в Посланні Президента України до Верховної Ради України «Про внутрішнє та зовнішнє становище України в 2012 році» та в Концепції гуманітарного розвитку України на період до 2020 року.
Головною метою Програми є економічне та організаційне забезпечення реалізації стратегічних цілей державної політики у сфері культури, зокрема:
створення належних умов для розвитку системи культурного обслуговування населення, надання йому соціально рівних з іншими верствами населення можливостей для задоволення культурних потреб;
популяризація і поширення якісного і різноманітного вітчизняного культурно-мистецького продукту серед якнайширших верств суспільства;
формування сучасного бібліотечного середовища в публічно-шкільних бібліотеках з високим рівнем комфортності надання інформаційних послуг для всіх соціальних груп населення шляхом модернізації матеріально-технічної та ресурсної бази бібліотек;
збереження і відтворення культурної спадщини (матеріальної та нематеріальної);
посилення та урізноманітнення державної підтримки сучасної мистецької творчості, зокрема, концертно-гастрольної та виставкової діяльності;
підтримка розвитку етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин, здійснення державної мовної політики, забезпечення міжконфесійного діалогу і злагоди;
проведення обстеження будівель, обладнання та іншого майна, що використовуються закладами культури, та приведення їх у відповідність до потреб населення з метою створення умов для задоволення, формування та розвитку культурних потреб та інтересів населення у вільний час.
Основними завданнями Програми є:
3
заходи, спрямовані на збереження й розвиток базової мережі закладів культури в районі, особливо на селі, на зміцнення їх кадрової та матеріальної бази;
викорінення з практики роботи спеціалістів закладів культури в селі на умовах неповного робочого дня;
створення умов для здійснення повноцінної творчої діяльності та культурно-освітнього обслуговування населення;
сприяння збереженню нематеріальної культурної спадщини, розвитку художніх промислів, відновленню кінообслуговування населення;
підтримка початкової спеціалізованої мистецької освіти, забезпечення її доступності для дітей із різних верств суспільства;
технологічна модернізація матеріально-технічної бази закладів культури і мистецтва, забезпечення закладів культури, необхідним обладнанням, літературою, музичними інструментами, сценічними костюмами;
інформатизація закладів культури, створення електронних музейних каталогів, доступних через Інтернет, інших культурологічних Інтернет-ресурсів;
збереження і оновлення бібліотечних фондів у відповідності з міжнародними стандартами;
реалізація принципу рівноправного доступу до інформації користувачів з особливими потребами;
впровадження сучасних дистанційних форм бібліотечно-інформаційного обслуговування (електронна доставка документів, віддалений доступ до оцифрованих фондів, електронних каталогів та баз даних бібліотек світу);
підтримка створення енциклопедичної, довідкової, наукової, науково-популярної літератури з питань культури і мистецтва;
забезпечення проведення ремонтно-реставраційних робіт приміщень закладів культури і мистецтва.
ІІІ. Фінансове забезпечення Програми
Фінансове забезпечення заходів програм здійснюється в межах коштів, передбачених в обласному і місцевих бюджетах різних рівнів, та за рахунок інших джерел. Головний розпорядник коштів даної Програми - відділ культури та туризму райдержадміністрації, передбачає видатки для реалізації заходів Програми під час складання бюджету на відповідний рік у межах наявних фінансових ресурсів.
За попередніми розрахунками для виконання передбачених Програмою заходів з районного бюджету необхідно 331.0 тис. гривень. У тому числі за роками: 2013 рік – 17.0 тис. гривень; 2014 рік – 15.0 тис. гривень; 2015 рік: 112.0 тис. гривень; 2016 рік: 106.0 тис. гривень; 2017 рік: 81.0 тис. гривень.