Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я голови районної державної адміністрації від 25 лютого 2016 року №55
УКРАЇНА
ДЕМРДІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р Рћ Р— Рџ Рћ Р РЇ Р” Р– Р• Рќ Рќ РЇ
голови районної державної адміністрації
25 лютого 2016 року №55
Про програму розвитку туризму
в Демидівському районі на 2016-2020 роки
Відповідно до Законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про туризм», Указу Президента України від 12 січня 2015 року №5/2015 «Про стратегію сталого розвитку «Україна - 2020», постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року №385 «Про затвердження Державної стратегії національного розвитку на період 2020 року», розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2008 року №1088-р «Про схвалення Стратегії розвитку туризму і курортів», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27 січня 2016 року №22 «Про програму розвитку туризму в Рівненській області на 2016-2020 роки» та з метою забезпечення сталого розвитку туризму в районі:
1. Схвалити програму розвитку туризму в Демидівському районі на 2016-2020 роки (далі - Програма), що додається.
2. Відділу культури та туризму райдержадміністрації подати Програму на затвердження районній раді в установленому порядку.
3. Фінансовому управлінню райдержадміністрації при внесенні змін до районного бюджету на 2016 рік та формуванні бюджету на 2017-2020 роки передбачати видатки на реалізацію заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів.
4. Виконавцям програми:
4.1 Забезпечити виконання заходів Програми.
4.2 Щороку до 20 листопада інформувати райдержадміністрацію про хід виконання заходів Програми.
5. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.
В.о. голови адміністрації Б.Левшенюк
Додаток
до розпорядження
голови райдержадміністрації
25.02.2016 в„– 55
ПРОГРАМА Р РћР—Р’РРўРљРЈ РўРЈР РР—РњРЈ
Р’ ДЕМРДІВСЬКОМУ РАЙОНІ РќРђ 2016-2020 Р РћРљР
Мета Програми
Туристична галузь вирізняється з-поміж інших галузей економіки своєю багатогранністю та комплексністю. В її успішному становленні та розвитку відіграє роль вдале поєднання матеріальних та нематеріальних ресурсів, що є об’єктом різних сфер людської діяльності. Вміле їх використання для потреб туризму дозволить створити передумови для прогресивних змін як в кожній із суміжних галузей, так і в районі вцілому.
Метою Програми є забезпечення необхідних умов для ефективної реалізації туристичного потенціалу Демидівського району, створення на його базі якісних конкурентоздатних туристичних продуктів та пропозицій, які сприятимуть формуванню позитивного туристичного іміджу району, а відтак й активізації потоків її територією.
Стан галузі туризму в районі
У рамках виконання регіональної програми розвитку туризму на 2011-2015 роки здійснено заходи, спрямовані на активізацію туристичної діяльності на Демидівщині.
Одним із вагомих досягнень в галузі в контексті реалізації програми розвитку туризму стала практика кредитування власників агросадиб. Започаткована у 2008 році допомога, що надаюється з метою сприяння розвитку сільського туризму, досі залишається єдиним подібним досвідом підтримки цього виду туристичної діяльності в Україні. Крім того механізм її надання продовжує вдосконалюватись відповідно до нових викликів часу.
Так, з 5 тис. гривень, які господарі отримували в продовж перших двох років, сума кредиту зросла до 15 тис. гривень, а згодом – до 40 тис. гривень. Сьогодні термін кредитування становить 10 років зі ставкою 2 відсотки річних.
Всього з 2008 року видано кредити на розвиток сільського туризму на загальну суму 125 тис.грн Загалом кредит отримали 11 власників агросадиб.
Варто зазначити, що перші видані кредити використовувалися на створення елементарних зручностей на базі садиби, зокрема облаштування санітарно-гігієнічних вузлів, проведення газу та води територій навколо них, добудову. Сьогодні ж тенденція використання кредитних коштів змінилася у бік розширення спектру туристичних послуг та підвищення їх якості. Підтвердженням очевидної трансформації пріоритетів від кількості до якості, є й зміна в динаміці показників діяльності суб’єктів сільського туризму. Так, впродовж останніх років чисельність агросадиб району залишається стабільною або зменшується, однак зростання кількості обслуговуваними ними туристів свідчить про новий рівень послуг сільського туризму.
Протягом 2011-2015 років Демидівщина виступила активним учасником різнопланових туристичних проектів, що сприяли формуванню позитивного туристичного іміджу. Одним з них став комплекс заходів під назвою «Волинь туристична» задля створення спільної туристичної пропозиції на базі території історичної Волині.
В рамках реалізації програми розвитку туризму на 2011-2015 роки проведено регіональний дитячий фестиваль патріотичної пісні «Наша слава козацька не вмре, не загине!», що став невід’ємною частиною туристичного іміджу району.
Продовження розпочатої практики підтримки розвитку сільського туризму зміцнить позиції зазначеної діяльності як ефективного виду само зайнятості населення, сприятиме розвитку сільських громад та територій, збереженню звичаїв та традицій українського села, зниження рівня безробіття та соціально кризових явищ у сільській місцевості.
В умовах активізації розвитку сільського туризму виникає питання про якість послуг, що пропонуються. З метою контролю за рівнем обслуговування в агросадибах та створення умов для підвищення якості послуг сільського туризму доцільно запровадити сертифікацію агросадиб.
В результаті виконання програм в туристичній сфері району забезпечено ряд позитивних зрушень, зокрема:
створено мережу сільського туризму, яка нараховує 9 агросадиб.
активізовано рекламно-інформаційну діяльність (проведено 1 прес-тур для місцевих та обласних засобів масової інформації), забезпечено щорічне представлення району на спеціалізованих всеукраїнських та міжнародних заходах;
сформовано базу даних про мережу агросадиб, туристичні об’єкти та про фахівців туристичного супроводу;
забезпечено створення районного центру туристичної інформації (на волонтерських засадах при відділі культури та туризму).
На сайті Демидівської райдержадміністрації розміщена інформація про туристичний потенціал Демидівського району, актуальні туристичні події, новини законодавства тощо. Кількість перегляду сайту щороку зростає.
Значне збільшення кількості переглядів свідчить про підвищення інтересу до місцевого туристичного продукту, що створює передумови для його просування (графік переглядів). Від подальшого використання Інтернет – ресурсів для популяризації Демидівщини залежатиме як імідж району, так і розвиток в’їзного та внутрішнього туризму.
Щороку туристичний потенціал Демидівщини було представлено під час 1 – 2 міжнародних та всеукраїнських спеціалізованих виставкових заходів, у яких взяло участь 2 тис. Проведено низку рекламних турів для представників місцевих та обласних засобів масової інформації з подальшим висвітленням інформації про туристичний потенціал району на сторінках провідних спеціалізованих видань області та району, зокрема газета ,,Сім днів’’, ,,Здоров’я рівнян’’, 5 канал Рівненського телебачення, та в мережі Інтернет.
Зазначену практику доцільно продовжити із залученням представників закордонних засобів масової інформації.
Активізація туристичних процесів в районі сприятиме підвищенню її туристичного іміджу.
Основні пріоритети Програми.
Завдання І. Становлення місцевого туристичного продукту.
Завдання ІІ. Розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури та територій.
Завдання ІІІ. Проведення активної маркетингової компанії з метою комплексної промоції місцевого туристичного продукту.
Очікувані результати , ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
забезпечити ефективне використання наявного природно-рекреаційного, історико-культурного, релігійного, етнографічного потенціалу району;
підвищити соціально-економічного розвитку громад району за рахунок розвитку туризму;
сформувати позитивний туристичний імідж району та підвищити рівень туристичної привабливості;
створити якісні туристичні продукти, які гідно презентуватимуть район на всеукраїнському та міжнародному ринках туристичних послуг;
забезпечити високий рівень туристичного обслуговування, розвиток туристичної інфраструктури;
підвищити рівень суспільної свідомості та посилити відчуття національної ідентичності за допомогою збереження та популяризації історико-культурної самобутності.
Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування програми здійснюється за рахунок коштів районного та місцевих бюджетів, зацікавлених установ і організацій, інших джерел не заборонених чинним законодавством.
Додаток до Програми
Завдання і заходи
з виконання програми розвитку туризму в Демидівському районі
РЅР° 2016-2020 СЂРѕРєРё
в„–
РїРѕСЂ. |
Заходи |
Відповідальні
виконавці |
Термін викона-
РЅРЅСЏ |
Обсяг фінансування за роками,
тис. грн. |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Завдання І. Становлення місцевого туристичного продукту
1.1 |
Проведення моніторингу якості туристичних послуг шляхом здійснення обстежень, виїздів, оглядів, соціологічних досліджень та опитувань у галузі туризму |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації |
2016-2020 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1.2 |
Розроблення та реалізація інвестиційних програм та проектів регіонального розвитку, що можуть впроваджуватися, в тому числі за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації, сектор економічного розвитку, інфраструктури та торгівлі райдержадміністрації,
сільські та селищний голови |
2016-2020 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Завдання ІІ. Розвиток туристично – рекреаційної інфраструктури та територій
2.1 |
Виготовлення (оновлення) встановлення вказівників, інформаційних щитів, дорожніх туристичних знаків, визначення та облаштування територій для стоянок туристичного транспорту, кемпінгів, санітарних місць тощо біля основних туристично-ескурсійних та інфраструктурних об»єктів, в місцях масового відпочинку населення (згідно з переліком, затвердженим управлінням культури і туризму)
|
Відділ культури та туризму рай-держадміністрації, сільські та селищний голови, Демидівське відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області |
2016-2020 |
- |
6 |
6 |
6 |
6 |
2.2 |
Здійснення заходів з формування та оновлення реєстру туристичних ресурсів району, зокрема, природно-рекреаційних об’єктів, територій, місць короткотривалого відпочинку населення, туристичних об’єктів та маршрутів. Сприяння в проведенні їх паспортизації |
Відділ культури та туризму райдержадміні-страції, сільські та селищний голови
|
2016-2020 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
2.3 |
Сприяння активізації екологічного туризму на базі територій природно-заповідного фонду району, зокрема розвиток мережі природно-заповідних об»єктів та провадження нових форм їх туристичної активності (зони відпочинку, екологічні стежки тощо) |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації, сільські та селищний голови
|
2016-2020 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2.3 |
Здійснення заходів з впорядкування об»єктів та територій рекреаційного призначення, сприяння в організації екотуристичних акцій |
Відділ культури та туризму райдержадміні-страції, сільські та селищний голови
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Завдання ІІІ. Проведення маркетингової кампанії
3.1 |
Розроблення сучасних високоякісних промо-ційних та іміджевих матеріалів про тури-стичний потенціал району на обласних, всеукраїнських та міжнародних виставково-ярмаркових заходах, бізнес форумах, кон-ференціях, круглих столах, семінарах, інших заходах |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації, сектор економічного розвитку, інфраструкту ри та торгівлі райдержадміністрації
|
2016-
2020 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
3.2 |
Розвиток мережі та сприяння роботі туристично-інформаційного центру в районі |
Відділ культури та туризму райдержадміні-страції, сільські та селищний голови |
2016-
2020 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
3.3 |
Виготовлення та розміщення візуальної реклами туристичного потенціалу Демидівщини на території району та інших районів області |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації, сектор економічного розвитку, інфраструкту ри та торгівлі райдержадміністрації |
2016-2020 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
3.4 |
Представлення району підчас спеціалізованих вітчизняних, міжнародних виставках, форумах, ярмарках, конферен-ціях, круглих столах, семінарах, тренінгах, інших заходах із виготовленням необхідних засобів, виставково-експозиційного обладнання та інвентарю |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації, сільські та селищний голови |
2016-2020 |
- |
5 |
5 |
5 |
5 |
3.5 |
Підтримка перспек-тивних видів туризму, об’єктів, туристичних маршрутів, продуктів, заходів, акцій, фестивалів, виставок, ярмарків, спрямованих на популяризацію внутрішнього туристичного продукту, організація та проведення заходів з нагоди Всесвітнього дня туризму та Дня туризму в Україні |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації
|
2016-2020 |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
3.6 |
Здійснення ефективної реклами туристичного потенціалу району шляхом рекламних кампаній у місцевих, обласних, всеукраїнських засобах масової інформації, в мережі Інтернет, зокрема створення та підтримка інтернет-ресурсів |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації |
2016-2020 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3.7 |
Організація проведення семінарів, тренінгів, конференцій, круглих столів, форумів, виїзних навчальних турів, інших форм навчання та комунікацій для різних цільових програм |
Відділ культури та туризму райдержадміністрації |
2016-2020 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
Р’СЃСЊРѕРіРѕ |
13 |
43 |
43 |
43 |
43 |
Керівник апарату райдержадміністрації Н.Савич